2018. szeptember 14., péntek

...pár tényleg érdekes, illetve mókás tény Nigériáról..hétvégére

Tisztelt Olvasóm!

Találtam pár szerintem érdekes tényt Nigériáról, amit a könyvem folytatása előtt, jó hétvégét kívánva,  mindenképpen szeretnék megosztani Önnel.

1. A világon a jorubák között fordul elő leggyakrabban iker szülés, állítólag a sok jam fogyasztás miatt.
A (leg)később világra jött iker babát tartják az "első szülöttnek", ő a főnök. Ennek az a magyarázata, hogy a később születendő először kiküldi a testvérét a "világra", aztán amikor ő sírással jelez, hogy minden rendben, akkor bújik csak elő a "főnök".

2. Több Guiness sört isznak Nigériában, mint Írországban, ezzel Nigéria a világon a második legtöbb Guiness-t fogyasztó ország...ami azért is tiszteletreméltó, mert az északi rész nagyrészt iszlám hívő...

3. A legtöbb afrikai országhoz hasonlóan, Nigériában is "piszkosnak" tartják a bal kezet. Bal kézzel az ember nem fog kezet soha sem, nem ad át vagy vesz át semmit és ételt is csak jobb kézzel szabad megkóstolni...én mondjuk bal kezes vagyok, erre azért figyelek majd.

4. Nigériában található a legtöbb, különböző fajtájú pillangó, főleg Calabar környékén.

5. 1911-ben a mai Nigéria lakossága kb. 16 milló volt, 2050-re 440 millió lakost jósolnak a szakemberek. Ezzel Nigéria népesebb lesz, mint az akkori egész Európa.

Nézzük hát miként folytatódik a könyv:

Persze, hogy kíváncsi lettem erre az ismeretlen világra. Bárkivel próbáltam beszélni a voodoo-ról, a jujuról, a szellemvilágról, mindenki elkomorult és hallgatásba burkolózott. Úgy tűnt, mintha mindenkinek személyes élménye lett volna a varázslásról. Korábban említettem már azt az ismerősömet, aki informatikai mérnök és recepciósként dolgozik abban a szállodában, ahol hónapokat töltöttem. A srác mesélte családjáról a következő történetet:

4 leánytestvérével és szüleivel éldegélt egy kis faluban, pár száz kilométerre Lagosztól. Egy nap a lányok hazafelé az iskolából, és már a faluban betértek egy asszony házába. Kis időt töltöttek ott, majd elindultak hazafelé. Hirtelen mind a négyen holtan estek össze. A falu összefutott, többen látták, hogy a lányok az asszonytól jöttek ki. Berontottak a nőhöz és megfenyegették, ha nem csinál valamit, nem kelti életre a kislányokat, azonnal megölik és felégetik a házát. Az asszony sokáig próbálkozott, végül egy kislányt sikerült visszahoznia a halálból. Barátom három nővérét eltemették. 

A történet annyira hihetetlen és bizarr volt, hogy először természetesen nem hittem el. Találkoztam az életben maradt testvérrel, hosszasan beszéltem vele. Emlékezett az asszonyra, arra, hogy behívta őket a házába, valamit ettek, hazaindultak és attól kezdve filmszakadás… következő emléke az volt, hogy fekszik otthon az ágyon és mindenki sír körülötte. Ok, persze, meg is mérgezhette a nő a lányokat, de hogyan sikerült egyet visszahoznia a halálból ?!

Egyre több történetet hallottam furcsa módon szerzett hatalmas vagyonokról, hirtelen nagy hatalmat, pozíciót szerzett emberekről, váratlan gazdagodásról. Elkezdtem óvatosan körüljárni a voodoo témát. Kiderült, hogy sokan ismernek helyeket városokban, falvakban, ahol az ember pénzt, hatalmat, bármit kérhet a voodoo varázslótól. A voodoo ember már akkor tudja, mit akar az egyszerű halandó, mikor az belép a házába. A rossz voodoo varázsló pap a gonoszt, a Sátánt képviseli, a pénz, a hatalom a gonosztól ered,- vallják a nigériaiak. Persze a Sátán nem adja ingyen mindezt, az „ellenérték” minden esetben sokkal, sokkal több, mint a megszerzett hatalom, vagyon. A gonosz a voodoo sámánon keresztül közli az árat, és attól kezdve nincs menekvés. Az ember megkapja, amit akar, azonban attól a pillanattól kezdve az Ördög foglya lesz.

Bizonyos időpontokban a gonosz újabb és újabb dolgokat követel a szerencsétlen behálózott embertől. Első követelés sokszor az, hogy a hatalmat, vagyont vágyó ember mondjuk (és ez megtörtént eset) három hónapon keresztül hetente egyszer aludjon egy halott nővel. Amennyiben van a közelben halott, a dolog könnyen kivitelezhető, ha nem, szerezni kell valahonnan egy lehetőleg friss elhunytat, vagy valakit meg kell ölni. Miután az illető teljesítette a kívánságot, egy ideig élvezheti a megszerzett javakat, illetve hatalmat, stb. Egy idő után azonban a voodoo varázsló jelentkezik egy újabb követeléssel. Beszéltem olyan emberrel is, akinek az unokaöccse saját gyerekének a jövőjét bocsátotta áruba a gazdagodásért. Ez így megy mindaddig, amíg az ember meg nem hal vagy segítséggel ki nem szabadul ebből a szó szerint ördögi körből. Na, itt lépnek be a képbe az egyházak. Rengeteg embert láttam vasárnaponként a templomokban zokogva, könyörögve leborulni a pásztorok előtt, kérve Jézus segítségét a gonosztól való szabaduláshoz. A pásztorok pedig, gondolom szép summáért, megpróbálják elűzi a gonoszt, aztán vagy sikerül, vagy pedig nem.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése